Wednesday 1 July 2020

Koleksi Buku Letops (PAK21)

Koleksi Buku Letops

Buku-buku ni adalah antara koleksi bacaan yang banyak membantu saya untuk tingkatkan pengetahuan dan kemahiran berkaitan profesionalisma perguruan (terutamanya PAK21)...



Buku wajib ada semestinya karya cikgu
Norhailmi Abdul Mutalib
....Pembelajaran Abad 21 (Bukan sekadar susun meja dan kerusi). Boleh dapatkan di Shopee jer...https://shopee.com.my/Buku-PAK21-Pembelajaran-Abad-ke-21-i.96657984.2315903755
atau boleh hubungi terus tuan bukunya ....baca ni...conform faham PAK21 dengan betul.



Buku Teach Like A Champion 2.0 pulak memang superb..ada 468 muka surat berserta CD contoh pengajaran...berbaloi sangat kalau ada...buku ni keluaran luar negara...saya beli dari laman https://www.bookdepository.com/
...yang paling penting...penghantaran percuma ok...satu dunia dia cover....



Dari laman yang sama juga...saya dapatkan buku Teach Like A Pirate..Idea dalam buku ni sangat diluar jangkaan. Penulis dia "Dave Burgess" jadikan pirate sebagai ikon untuk wujudkan pengembaraan pembelajaran yang menarik dan bermakna...berbaloi jugak membacanya...banyak idea fresh...



Koleksi seterusnya adalah buku 4 sekawan...berkaitan SKPMg2, PAK21, PBD dan PLC...bagi saya cukup untuk mendapatkan maklumat asas berkaitan perkara2 tadi...buku ni saya beli semasa sambutan Hari Guru peringkat kebangsaan di Pulau Pinang tahun 2019...boleh dapatkan menerusi PPD Batu Pahat, Johor. ...Buku 4 sekawan ni adalah hasil karya Unit Pengurusan Akademik dan barisan SISC+ PPD Batu Pahat sendiri.....dapatkan melalui PPD tersebut ya..



Buku2 tadi banyak mencorakkan PdPc saya di dalam kelas.....dan sangat bertepatan dengan kehendak SKPMg2. Klu ikut harga...mmg sedikit mahal terutamanya dua buku dari luar negara tu....tetapi intinya sangat berbaloi..

Insya Allah..sedikit masa lagi, saya akan kongsikan ringkasan/review kandungan buku2 bacaan saya di YouTube Channel saya...pi subscribe cepat ya...https://bit.ly/2NsFRlt

Jom mantapkan ilmu..majukan Pendidikan Islam (KSSR & KSSM)...

No comments:

Post a Comment